بازدید معاون آموزشی دانشگاه از پارک علم و فناوری مالزی

 | تاریخ ارسال: 1396/7/1 | 
به گزارش روابط عمومی پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی و نمایندگان دانشگاه صنعتی اصفهان و جهاد دانشگاهی از پارک علم و فناوری مالزی واقع در حومه‌ی کوالالامپور بازدید و با معاون فناوری پارک و سه تن دیگر از مدیران آن دیدار و گفت و گو کردند.
 
 در این نشست، پس از معارفه‌ی حضار، معاون فناوری پارک روند تشکیل شرکت‌های دانش بنیان را در پارک علم وفناوری تشریح کرد و حمایتهای پارک از فناوران را برشمرد. مدیر مرکز رشد شرکت‌های دانش‌بنیان که با هدف حمایت از ایجاد و رشد پایدار استارت آپ‌ها و شرکت‌های‌دانش بنیان در این پارک تشکیل شده است، اظهار داشت که این مرکز فضای کار دایمی به شرکت‌ها نمی‌دهد، اما فضای لازم برای تشکیل جلسات و نشست‌ها با مشتریان را در اختیار آنان قرار می‌دهد و از نظر فنی و لجستیک آنان را حمایت می کند؛ در شکل گیری و ثبت شرکت و نیز گرفتن وام از دولت راهنمایی‌هاو کمک‌های لازم را به آنها ارائه می‌کند، آموزش‌های لازم را به کارکنان آنها می‌دهد، در طول کار عملکرد آنها را پایش می‌کند و مشاوره‌های لازم را برای اثربخش و پایدار بودن به آنها می‌دهد.
 
 مهم‌ترین کمکی که پارک به استارت آپ‌ها می‌کند این است که امکانات لازم برای تولید تعداد محدود اولیه‌ی محصول نوآورانه‌ی آنها را در اختیارشان قرار می‌دهد تا بتوانند محصول خود را به بازار معرفی کنند تا زمینه برای تولید انبوه و فروش آنها در خارج از پارک با سرمایه‌گذاری خصوصی فراهم گردد. 
 
پس از نشست از چند بخش پارک از جمله کارگاه فنی قطعه‌سازی شامل دستگاه CNC و چند دستگاه دیگر برای خم کردن و شکل دادن به قطعات، کارگاه ساخت ربات و  پروتز و آزمایشگاه‌های گلخانه‌ای برای پرورش گیاهان دارویی و خاص بازدید به عمل آمد و در همه‌ی بخش‌ها مسئولان به گرمی از هیئت ایرانی استقبال و توضیحات لازم را ارائه کردند.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2149 بار   |   دفعات چاپ: 201 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر