سومین همایش ملی دانش‌آموختگان نانوفناوری کشور در دانشگاه برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1396/7/1 | 
به گزارش روابط عمومی  روز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ با همکاری انجمن نانوفنآوری ایران و دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه خوارزمی، سومین همایش ملی دانش‌آموختگان نانوفناوری کشور با حضور جمعی از دانش آموختگان سال‌های ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ و میهمانان ویژه‌ای چون آقای دکتر شریعتی نیاسر معاون محترم وزرات علوم تحقیقات و فنآوری، دکتر بهزاد سلطانی رئیس صندوق شکوفایی و نوآوری کشور، دکتر علی‌محمد سلطانی مدیر دبیرخانه‌ی ستاد نانو، معاونت پژوهشی دانشگاه خوارزمی و رئیس دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی و هم‌چنین اعضای محترم هیئت مدیره‌ی انجمن نانوفنآوری ایران  در سالن فرهیختگان دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شد. 
 
ابتدا دبیر همایش آقای دکتر کنجوری که مسئولیت دفتر ارتباط با دانش‌اموختگان دانشگاه خوارزمی را به عهده دارد، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در باره‌ی اهمیت و جایگاه دانش‌آموختگان سخن گفت و ابتکار انجمن نانوفناوری ایران برای برگزاری همایش دانش‌آموختگان نانوفناوری در رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های سراسر کشور را ستود. ایشان پیشنهاد کرد که دبیرخانه‌ی دائمی این همایش در دانشگاه خوارزمی دایر شود. همچین وی از ابتکار دیگر انجمن نانوفناوری ایران برای تاسیس شاخه‌ی دانش‌آموختگان سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که دانش‌اموختگان جوان با فعالیت در این کانون بتوانند اهداف علمی و پژوهشی خود را پیش ببرند و گسترش دهند.
 
 در ادامه آقای دکتر مشهدی‌زاده معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی به ایراد سخن پرداخت. ایشان درباره‌ی تاریخ یک صدساله‌ی دانشگاه خوارزمی و تحولات آن در طول یک قرن سخن گفت. سپس در باره‌ی فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌ی علم و فنآوری نانو و دایر بودن رشته‌های نانوفیزیک و نانوشیمی در آن توضیح داد. 
در ادامه خانم مهرناز فتاح  دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی نانو که با تاسیس شرکت دانش‌بنیان موفق از دانش‌آموختگان فعال و مطرح در حوزه‌ی نانو محسوب می‌شود، در باره‌ی عوامل مؤثر در بازار کسب و کار و کارآفرینی و  چالش‌های پیش رو برای تاسیس شرکت دانش‌بنیان سخن گفت و تجربیات خود را در اختیار حاضران قرار داد که مورد توجه حضار قرار گرفت.
 در ادامه‌ی جلسه پس از پذیرایی، آقای دکتر شریعتی معاون آمورشی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، در باره‌ی اهمیت فعالیت‌‌های بین‌رشته‌ای سخن گفت. وی خاطر نشان کرد که در حال حاضر ۲۵ رشته در حوزه‌ی نانوفناوری داریم که ۵۵ درصد آن در حوزه‌های مهندسی و باقی آن‌ها در بخش علوم پایه است. وی تأکید کرد که آینده‌ی کشور در گرو ورود به عرصه‌های جدید از جمله نانوفناوری است و به دانش‌آموختگان جوان توصیه کرد که در راستای  کارآفرینی تلاش کنند.
 در ادامه‌ی برنامه آقایان دکتر بهزادی سلطانی، دکتر علی‌محمد سلطانی، دکتر مشهدی‌زاده و دکتر علی ایرانمنش (رئیس هیئت مدیره انجمن نانوفناوری ایران) در میزگردی شرکت کردند و پس از ارائه‌ی توضیحاتی در باره‌ی فعالیت‌های سازمان تحت مدیریت خود، به پرسش‌های دانش‌آموختگان حاضر در جلسه پاسخ گفتند.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2223 بار   |   دفعات چاپ: 214 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر