معرفی دانشکده

 | تاریخ ارسال: 1396/8/7 | 

مقدمه:

پیرو مصوبه هیات امنای دانشگاه مبنی بر تصویب دانشکده هنر و معماری در سال 1394، دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی، در سال 1395، با راه‌اندازی دو رشته معماری و شهرسازی تأسیس شد. مطابق مصوبه هیات امنای دانشگاه، همچنین راه‌اندازی رشته‌های گرافیک، نقاشی، مرمت، طراحی صنعتی و پژوهش هنر در این دانشکده تصویب شده و با توجه به برنامه راهبردی دانشکده انجام خواهد شد.

فلسفه شکل گیری دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی:

بی‌گمان فرهنگ و هنر یکی از بزرگترین نیازهای جامعه بشری است و عامل اصلی پویایی، نشاط و تداوم حیات جوامع به شمار می‌رود. هنر و معماری از یکسو نقش مهمی در زمینه‌سازی فرهنگی جامعه و پیشبرد اهداف والای جامعه اسلامی دارد (نقشه جامع علمی کشور توجه خاصی به فرایند نظریه‌پردازی و بومی‌سازی این امر و هماهنگی آن با ارزش‌های والای هنر و معماری ایرانی- اسلامی مبذول داشته‌است) و از سویی دیگر با توجه به پتانسیل‌های خاص دانشگاه خوارزمی، به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر و سابقه درخشان این دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی، نقش دانشکده هنر و معماری در این دانشگاه را دوچندان می‌کند. این امر می‌تواند خلاء های موجود در زمینه هنر و معماری به خصوص در مباحث بنیادی و نظری را مرتفع نموده، زمینه‌های گسترش این مهم در سطح منطقه و به خصوص جهان اسلام را فراهم آورد.

با توجه به خلاء های موجود در زمینه آموزش و پژوهش هنر و معماری، پتانسیل های ویژه و منحصر به فرد دانشگاه خوارزمی که زمینه هم‌افزایی بین رشته‌ای را فراهم می آورد، دانشکده هنر و معماری در دانشگاه خوارزمی می‌تواند گام موثری در راستای نظریه‌پردازی و دستیابی به اهداف والای فرهنگ ایرانی- اسلامی باشد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 19968 بار   |   دفعات چاپ: 565 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر