دیدار ریاست دانشگاه با مدیر گروه نوآوری توسعه اقتصادی سنگاپور

 | تاریخ ارسال: 1396/9/27 | 

در ابتدای جلسه پس از خوشامدگویی دکتر سبحان الهی رئیس محترم دانشگاه خوارزمی به حاضران در جلسه، دکترابویی به  معرفی اجمالی از دانشگاه خوارزمی و پتانسیل‌هایی موجود در دانشگاه و بویژه دانشکده فنی و همچنین دلیل انتخاب دانشگاه خوارزمی  جهت همکاری در پروژه پرداختند. پس‌ازآن دکتر علی طهایی از دفتر همکاری­های بین­المللی دانشگاه، گزارشی از تاریخچه دانشگاه و رشته های مختلف، امکانات و خلاصه فعالیتهای بین المللی انجام شده در دانشگاه ارایه نمودند. سپس آقای دکتر کریمیان اقبال مدیرعامل شرکت مشاور Vision و نماینده شرکت سنگاپوری در ایران  به معرفی منطقه بین المللی فناری های برتر پیام و طرح توسعه آن پرداختند و اهمیت این طرح برای منطقه و استان البرز و نیز وزارت ICT  را بیان کردند و اظهار امیدواری نمودند تا بتوان از امکانات و پتانسیل های دانشگاه خوارزمی در راستای این طرح ملی استفاده شود.

 در ادامه جلسه هیئت سنگاپوری سوالاتی در رابطه با پروژه‌های دانشگاه و میزان فعالیت‌ها اساتید دانشگاه در صنعت داشتند که در این خصوص به بحث و گفتگو پرداخته شد. پس از جلسه نیز هیئت سنگاپوری بازدیدی از برخی محل‌های ازجمله کتابخانه وبرخی آزمایشگاه‌های دانشگاه داشتند .

شایان ذکر است ایجاد این شهرک علمی تحقیقاتی با سرمایه‌گذاری خارجی در مساحتی در حدود 300 تا 400 هکتار و به‌عنوان بخشی از پهنه سرزمینی منطقه ویژه اقتصادی پیام واقع در استان البرز در دستور کار قرار گرفته است. گروه نوآوری توسعه اقتصادی سنگاپور نیز یک مجموعه شرکت خصوصی مطرح و فعال در زمینه توسعه اقتصادی در سطح بینالمللی است و پروژه های مختلفی در اقصی نقاط جهان اجرا نموده است. امید است با رایزنی های انجام شده دانشگاه خوارزمی بتواند بعنوان مشاور علمی این پروژه عظیم همکاری نماید.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7070 بار   |   دفعات چاپ: 641 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر