کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1396/11/30 | 
     به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان البرز ظهر روز شنبه 28 بهمن با حضور آقایان دکتر محمدعلی نجفی استاندار محترم البرز، دکتر محمدعلی سبحان اللهی رئیس محترم دانشگاه خوارزمی، سایر مسئولان استانی و دانشگاهی در محل دفتر ریاست دانشگاه خوارزمی در پردیس کرج برگزار شد.
     در ابتدای جلسه آقای دکتر سبحان اللهی رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به استاندار محترم البرز و حاضران، به معرفی دانشگاه خوارزمی پرداختند و اشاره داشتند: دانشگاه خوارزمی قدیمی­ترین مؤسسه آموزش عالی کشور است و سال آینده جشن بزرگ یکصدسالگی اش را برگزار خواهد کرد.

    ایشان در ادامه اشاره داشتند: ما اعتقاد داریم امکانات دانشگاهها برای همه مردم و رفع نیازهای آنهاست بدین سبب رویکرد دانشگاه خوارزمی ارتباط دانشگاه و جامعه است. وی افزود: در این راستا توسعه میان رشته­ای­ها و نیز ایجاد رشته­های تحصیلی جدید و مورد نیاز مردم و جامعه و همچنین ارتقاء کیفی بعنوان راهبرد دانشگاه مورد نظر می­باشد.
    دکتر سبحان اللهی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر توسعه بی رویه کمی، تأثیر مخربی بر روند کیفی دانشگاهها داشته است. وی افزود: هم اکنون 600 هزار فارغ التحصیل بیکار داریم که نشان­دهنده عدم تطبیق رشته های دانشگاهی با نیازهای روز جامعه است.
     رئیس دانشگاه یکی از اقدامات مهم برای ارتقاء کیفیت دانشگاه خوارزمی را تأسیس شهر سلول­های بنیادی دانست و تأکید کرد: تأسیس شهر سلول برای نخستین بار در خاورمیانه در دانشگاه خوارزمی ایجاد خواهد شد و افزودند: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر جز 16 دانشگاه منتخب وزارت علوم و همچنین هماهنگ کننده امور دانشگاهی کشور با دانشگاه‌های اتریش است و در این راستا تاکنون 80 پروژه مشترک با کشور اتریش توسط دانشگاه‌های ایران در دبیرخانه خوارزمی مطرح و 17 پروژه نیز انتخاب شده که 2 پروژه از این 17 پروژه متعلق به دانشگاه خوارزمی می باشد.
       وی از تفاهم‌نامه دانشگاه خوارزمی با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی خبر داد و اعلام کرد: برای بهبود امور اجرایی بهترین الگو در این است که رابطه و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه تقویت شوند.
       دکتر سبحان‌اللهی در پایان افزود: در استان البرز ظرفیت­های خوبی وجود دارد و هیچ استانی در کشور به اندازه البرز از وجود سازمان‌های ملی و استانی بهره‌مند نیست، این سازمان‌ها می‌توانند در کنار هم مشکلات ملی و استانی را حل کنند.
     در ادامه آقای دکتر محمدعلی نجفی استاندار محترم استان البرز گفت: این استان در کشور به عنوان قطب فناوری معروف شده است، به طور مثال در حوزه کشاورزی از 20 موسسه تحقیقاتی کشور 11 موسسه در استان البرز مستقر شده و باید تلاش کنیم ارتباط این بخش‌های علمی به خصوص دانشگاه‌ها با صنعت عملیاتی‌تر شود.
وی با بیان اینکه  البرز یکی از کانون‌های دانشی کشور است، افزود: این استان 20 مرکز پژوهشی و 60 موسسه آموزش عالی را در خود جای داده است.
استاندار البرز افزود: اگر بخواهیم مشکلاتی که در استان و کشور وجود دارد را حل کنیم حتما باید از دانشگاه به صورت عملیاتی استفاده کنیم. ایشان تصریح کرد: ارتباط های بین المللی دانشگاه خوارزمی با کشور اتریش فرصت خوبی برای استان و کشور است.
وی گفت: دانشگاه خوارزمی از پتانسیل خوبی در زمینه کارآفرینی برخوردار است و باید شرایط برای استفاده از این ظرفیت فراهم شود.
استاندار البرز در پایان به موضوع احداث ایستگاه مترو دانشگاه خوارزمی اشاره و اعلام کرد: این موضوع مورد تاکید بنده نیز هست و امیدوارم با تلاش مسئولان استان البرز در جلسه بعدی کارگروه؛ ایستگاه مترو خوارزمی راه­اندازی شده و با مترو به این دانشگاه بیاییم.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 11611 بار   |   دفعات چاپ: 1054 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر