جدیدترین نسخه‌ی مرورگر فایرفاکس با تایید هویت تحت وب ارائه می‌شود

 | تاریخ ارسال: 1397/2/22 | 
رمزهای عبور از سال‌ها پیش مهم‌ترین مفهوم در امنیت مرورگر های وب شناخته می‌شدند. اما باید به خاطر داشت که همیشه ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه بهترین راه نیست. اتفاقات زیادی از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی و دزدی اطلاعات کاربران که اصطلاحا فیشینگ نامیده می‌شود نشان داد که رمزهای عبور همیشه قابل اعتماد نیستند.

اگر شما هم یکی از کاربران مرورگر قدیمی و محبوب فایرفاکس هستید، باید بگوییم که این مرورگر با ارائه‌ی آخرین نسخه تا حد زیادی این نگرانی را برطرف کرده است. فایرفاکس تصمیم گرفته تا با اضافه کردن تایید هویت کاربران تحت وب، امنیت اطلاعات آن‌ها را تا حد زیادی بالا ببرد. اگر هنوز با تایید هویت تحت وب آشنایی ندارید، می‌توان گفت این حفاظ امنیتی استانداردی جدید است که به تازگی معرفی شده و قصد دارد جای رمزهای عبور را با امنیتی بالاتر بگیرد.

در واقع تایید هویت تحت وب می‌تواند به روش‌های دیگری مانند شیوه‌های بیومتریک یا کلیدهای USB، هویت کاربر استفاده کنند از رایانه را تایید کند و به همین خاطر دیگر کاربر نیازی به یادآوری رمز عبور و وارد کردن آن را نخواهد داشت. البته این ویژگی مهم را هنوز باید در حد یک نظریه به حساب بیاوریم که راهی نسبتا طولانی تا همه‌گیر شدن را در پیش رو دارد. در واقع وب‌سایت‌های اینترنتی هم باید برای استفاده از این روش خود را به روز رسانی کرده و خود را با این شیوه‌ی‌های امنیتی جدید هماهنگ کنند. اما تا حد زیادی می‌توان به این شروع امیدوار بود و انتظار داشت که با گذشت زمان، بسیاری از وب‌سایت‌ها خود را با روش‌های جدید هماهنگ کنند.
اگر علاقمند به روش‌های جدید امنیتی مرورگر فایرفاکس هستید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت Mozilla، دقیق‌ترین اطلاعات را در مورد آخرین نسخه‌ی این مرورگر پیدا کنید. فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی در سطح ایران و جهان است که به صورت رایگان قابل دانلود، نصب و استفاده است.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5022 بار   |   دفعات چاپ: 595 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر